23.10.16

А ви знаєте історію свого прізвища?

Складання генеалогічного древа стало модним хобі останнього часу. Дуже багато хто намагається дізнатися історію свого роду, походження прізвища, імена далеких предків. Це цінно для майбутніх поколінь, які можуть остаточно втратити зв’язок з власним минулим. Прізвище - ми так звикаємо до нього, "зростаємося" в одне ціле. Деякі дослідики стверджують, що прізвище впливає да долю і характер людини. Нещодавно вирішила дізнатися етимологію свого прізвища, з яким живу вже 9 років. А потім таке ж завдання дала своїм найактивнішим дослідникам - учням 5 класу. 
Досліджуване прізвище походить від прізвиська предка Корзун, яке, за однією з версій утворено від слова «корзати», що означає «рубати гілки, знімати кору». Можливо, родоначальник прізвища був лісорубом або теслею.
За іншою версією, прізвище походить від архаїчного дієслова «корзіти», що означає «плести». Тому, цілком імовірно, що професія предка була пов'язана з рукоділлям, наприклад, плетінням личаків або кошиків.
Деякі дослідники вважають, що в основі прізвища лежить слово «Корзо», що означає «сварлива баба». У такому випадку найменування могли дати людині, яка часто сварилися з сусідами або домочадцями.


16 коментарів:

  1. Ніколи не задумувалась , треба дізнатися -це цікаво!

    ВідповістиВидалити
  2. Прізвище Швачкіна походить від професії швачка. Очевидно, таке прізвисько відноситься до так званих професійних іменувань вказує на розвиток діяльності людини. Так, предок володаря прізвища Швачкін був кравцем.
    Закінчення а позначає приналежність відповідно Швачкіна перекладається як дочка кравчині.

    ВідповістиВидалити
  3. Прізвище Малий утворена від ласкательного прізвиська, яке батьки зазвичай давали новонародженому.

    У сім'ях Малим часто називали і молодшого дитини. Численність прізвищ, утворених від похідних цього прикметника, вказує на те, що воно використовувалося швидше як внутрішньосімейного ласкательного імені, ніж прізвиська: Малих, Малюхин, Малигін, Маленков, Малютін, Малий, Маленький та інші.

    Відомо, що Малим на Русі називали і хлопця, молодця, слугу, прислужника. Дане значення також могло лягти в основу прізвища.

    Згідно з іншою гіпотезою, прізвище Малий утворена від крестильного імені Малий, в перекладі з грецького означає «поганий, злий». Однак незважаючи на численність версій, перша здається найбільш очевидною. згодом отримав фа

    ВідповістиВидалити
  4. Походження призвіща Малкін
    З приводу походження прізвища "Малкін" є декілька гіпотез.

    1. Перша зводить призвіще до іменника "малка" , яке в словнику В,І,Даля визначається як "рухомий трикутник або наугольник сторялів" . Тим самим, засновником роду Малкіних міг бути столяр.

    2. Згідно з іншой версією, прізвище Малкін єврейського походження і сходить до жіночого імені "Малка". В перекладі з івриту - "Цариця". Таким чином, дослівний переклад прізвища Малкін - "син цариці".

    3. Третя гіпотеза пов`язує прізвище з річкою "Малкою" на Північному Кавказі: прізвище Малкін могла отримати людина, що народилася на березі Малки.

    4. Походження прізвища від російських імен "Мал" і "Малка". Малкін - син Малки. Малов - син Мала. Як відомо, у сина князя Святослава Володимира матір звали Малка, Малуша. І оскільки він був незаконнонародженим, часто його називали - "Малкін син".

    ВідповістиВидалити
  5. Обладатели фамилии Косенко, безусловно, могут гордиться своей фамилией как памятником украинской истории, культуры и языка.
    Семейное имя Косенко относится к ряду фамилий, образовавшихся от «мирского» прозвища предка. Наличие второго имени было своеобразной данью древней славянской традиции двуименности, требовавшей сокрытия основного имени с целью уберечься от «злых сил», которые не должны были узнать истинного именования человека.
    Казаки часто получали подобные прозвища уже в зрелом возрасте. Украинское казачество состояло из смелых и независимых удальцов, не желавших жить в постоянной зависимости от князей и бояр, а потому вынужденных бежать из центральных русских земель. Поэтому основная часть казачества должна была в целях безопасности скрывать свое происхождение и крестильное имя. В результате возникло огромное количество прозваний, ставших впоследствии основой для фамилий. В казачестве при образовании прозвища первостепенную роль играли индивидуальные особенности человека: его внешность, манера поведения, внутренние качества.

    ВідповістиВидалити
  6. Ви мої найкращі дослідники. Молодці!

    ВідповістиВидалити
  7. Добрий день! Мене звуть Софія. Моє прізвище Клименко. Його походження від крестильного імені Климентій.

    ВідповістиВидалити
  8. Добрий день! Мене звуть Анастасія. Моє прізвище Третяк. Третяк- давнє козацьке прізвище. У Війську Запорізькому була розбивка на «десятки» - третяк, четвертак, п‘ятак, шостак, сімак, восьмак, дев‘ятерик. Звідси й пішло таке прізвище.

    ВідповістиВидалити
  9. Добрий день! Я Анастасія. Моє прізвище Попович.
    Попович- дрівне слов'янське прізвище. Є дуже багато на світі Попович.
    Ще це Польське прізвище, я гадаю що в мене таке прізвище тому що я Полячка. Ще таким прізвищем нагороджували поважних людей.
    77% с таким прізвищем Поляки.

    ВідповістиВидалити
  10. Моє прізвище ПАНКРАТЕНКОВА. Воно напополовину російське. Бо мій прадід був дуже поважною людиною він охороняв Леніна (мені так мама казала). І щоб не посадили його у тюрму він замість прізвища Панкратенко дописав собі В. Бо то було більш Українське прізвище. Так ось чому Панкратенкова. Було таке місто в Росії - Кратов,а пан це багатий
    Чоловік(мажор😆😎) . Тому Пан Із Кратова.

    Я дякую всім за увагу!! Сьогодні в мене змагання по скелелазінню, тому я не прийшла.

    ВідповістиВидалити
  11. Пасюк Софія
    Прізвище Пасюк відноситься до поширеного типу українських прізвищ і утворена від хрестильного ім'я Павло. Після 988 р кожен слов'янин під час офіційної церемонії хрещення отримував від священика хрестильне ім'я.
    Таке іменування дозволяло вирішувати проблему ідентифікації: виділення конкретної людини з товариства. Тому саме церковні імена і стали активною базою для створення прізвищ..
    Прізвище Пасюк, ймовірно, веде свій початок від імені Пась - похідною форми хрестильне ім'я Павло, яке в перекладі з латинської мови означає «маленький».

    Павло - ім'я одного з найвідоміших у християнському світі апостолів, який також назвався «апостолом язичників». Пережитий Павлом досвід зустрічі з воскреслим Ісусом Христом привів його до звернення і став підставою його апостольської місії. Святим Павлом були створені численні християнські громади на території Малої Азії і Балканського півострова. Послання Павла громадам і окремим людям складають значну частину Нового Завіту і є одними з головних текстів християнського богослов'я.
    Слов'яни вірили, що якщо дати дитині ім'я святого або великомученика, то життя його буде світлою, хорошою або важкою, тому що існує незримий зв'язок між ім'ям і долею людини.

    ВідповістиВидалити
  12. Добрий день.Мене звати Назар.Моє прізвище ПІЛЯЄВ воно означає що праця моїх предків була пов'язана із столярними роботами. Ще прізвище ПІЛЯЄВ було у різних царів. ДО ПОБАЧЕННЯ. Писав учень 5 класу Піляєв Назар.

    ВідповістиВидалити